Filmy samotność, kryminalista

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje samotność, kryminalista. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

W ostatnich dniach planety Krypton, naukowiec Jor-El wysyła swego syna na Ziemię, aby uratować go przed zagładą. Przygarnięty przez małżeństwo Kentów, Kal-El próbuje dostosować się do ludzi, co jest niezwykle trudne, gdy dysponuje się nadludzkimi mocami. W końcu udaje mu się dowiedzieć kim jest, ale sprowadza to na Ziemię kryptońskich przestępców dowodzonych przez generała Zoda.
Historia zaczyna się w 1964, kiedy malarz Francis Bacon (Derek Jacobi) zaskakuje włamywacza George'a Dyera (Daniel Craig) buszującego w jego londyńskiej pracowni i domu w poszukiwaniu czegoś wartościowego. "Kim mógłbyś być?" - wykrzykuje artysta - "niewiele jest w tobie z włamywacza. Rozbieraj się i chodź do łóżka, a będziesz miał wszystko, czego zapragniesz". W tym momencie na zawsze zmieniło się życie obydwu. Dyer przez siedem lat był stałym modelem Bacona i starał się - finansowo wspierany przez Bacona - wydobyć ze środowiska i kultury klasy robotniczej, dostosować do zamkniętego świata artystów. Dyer został obdarowany drogimi garniturami i pieniędzmi, był zabierany w podróże do Paryża i Nowego Jorku, choć nie tworzyli z Baconem dobranej pary. Najwięcej radości dawała mu zazwyczaj wędrówka z młodymi ludźmi po paryskich barach, ale nie był w stanie stawić czoła nieustającym żartom swego dobroczyńcy. Dowcipny Bacon był w swoim żywiole, kiedy zabawiał się i pił z modelkami pozującymi do fotograficznych aktów, kpiąc ze wszystkiego i wszystkich: "Szampan dla moich prawdziwych przyjaciół, prawdziwe cierpienie dla fałszywych" i przedstawiając swoje niekonwencjonalne towarzystwo: "Witamy w obozie koncentracyjnym". Kiedy Dyer skarżył się na nocne koszmary, Bacon krótko replikował "George, nocne koszmary nie mogą być bardziej przerażające, niż życie".
Kiedy w podmiejskim lesie zostaje znalezione ciało uczennicy, cała policja, jak i świat przestępczy ruszają na poszukiwanie mordercy.


Komisarz Lettelier prowadzi zagadkowe śledzctwo w Paryżu, przeciw seryjnemu mordercy. Ofiarami maniaka są młode, atrakcyjne kobiety, które morderca długo obserwuje. O swoich zamierzeniach ofiary informuje przez telefon w nocy.
Ulrik został właśnie wypuszczony z więzienia po 12-letniej odsiadce za morderstwo. Musi teraz uporać się ze swoim gangiem, swoją byłą, paroma kobietami i kapusiem. Jego syn ma narzeczoną. Jej rodzina nie pochwala zabijania, mają własne zasady. Ale Ulrik jest teraz łagodnym człowiekiem. I traci włosy.
Młody chłopak trafia do zakładu poprawczego. Udaje mu się zaimponować szefowi gangu i zostaje przez niego zatrudniony do różnych brudnych zadań. Z przerażeniem zauważa, że bezlitosny przywódca pociąga go erotycznie. Jednak homoseksualność wśród osadzonych w poprawczaku chłopaków jest najgorszym przewinieniem.
Mąż Lindsay Carter trafia do więzienia, a ona sama postanawia, że jej kryminalna rodzina ma być od teraz uczciwa. Jest to niełatwe zadanie przy jej kapryśnych dzieciach: jedna córka obsesyjnie chce zostać modelką, a druga szantażuje dyrektorkę swojej szkoły, by móc wagarować.
Émile (Jacques Perrin) odtwarza morderstwo, którego był świadkiem jako dziecko: dusiciel z białym szalikiem. Teraz jest autorem pięciu niezaplanowanych zbrodni popełnionych na samotnych kobietach. Inspektor Simon (Julien Guiomar), policjant o oryginalnych metodach, podszywa się pod psychologa w programie telewizyjnym, w którym on i Émile występują razem, i próbuje sprowokować go do ujawnienia się.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…